- Żłobek
- Przedszkole
-
Szkoła podstawowa
- Meble szkolne
- Meble specjalne
- Wyposażenie do szkoły podstawowej
- Świetlica w szkole podstawowej
- Wspomaganie rozwoju
- Wyposażenie sali gimnastycznej
- Zabawa na zewnątrz w szkole podstawowej
- Edukacja włączająca w szkole podstawowej
- Edukacja wczesnoszkolna
-
Specjalne potrzeby edukacyjne w szkole podstawowej
- Zaburznienia mowy i kompetencji językowych
- Zaburzenia funkcji słuchowych
- Zaburzenia widzenia
- Język polski - zaburzenia procesów uczenia się, dysleksja
- Matematyka - zaburzenia procesów uczenia się, dyskalkulia
- Niepełnosprawność intelektualna
- Zaburzenia emocjonalne i społeczne
- Zaburzenia integracji sensorycznej
- Zaburzenia koncentracji, uwagi
- Meble terapeutyczne
- Akcesoria imprezowe
- Rezerwa oświatowa - szkoła podstawowa
- Szkoła średnia
- Krzesła KIBOO
- Stoły MODO
- Plastyka
- Terapia/Opieka
- Sala Doświadczania Świata
- Aktywna tablica multimedialna
- Aktywny Maluch
- Aktywne Place Zabaw
- % Promocje %
- GRY HABA
Filtruj
Integracja sensoryczna to zagadnienie, które jest coraz częściej poruszane przez specjalistów w całej Polsce i Europie. Warto mieć na uwadze fakt, że nowoczesny sprzęt do integracji sensorycznej może znaleźć się nie tylko w placówkach medycznych, ale także tych edukacyjnych, np. w szkołach podstawowych czy nawet w przedszkolach. Chcą Państwo dowiedzieć się więcej o tym, jakie pomoce do integracji sensorycznej są niezbędne, a także, na czym w praktyce polega terapia sensoryczna? W tym wpisie przedstawiamy kilka kluczowych informacji, które przybliżą Państwu tematykę integracji sensorycznej.
Jeśli chodzi o zaburzenia integracji sensorycznej, warto zaznaczyć, że to dość skomplikowany proces składający się z wielu etapów, które należy rozpoznać – najlepiej na wczesnym etapie współpracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym lub szkolnym. Zaburzenia wymagające terapii sensorycznej pojawiają się najczęściej u dzieci w wieku do kilku lub kilkunastu lat – zależnie od poziomu rozwoju organizmu.
Filtruj
Zaburzenia integracji sensorycznej - objawy
Edukacja sensoryczna to dziedzina, która jest coraz częściej poruszana w placówkach edukacyjnych na terenie Polski, głównie ze względu na chęć zniwelowania problemów z zaburzeniami integracji sensorycznej u dzieci - niezależnie od wieku. Jeśli chodzi o główne objawy dysfunkcji integracji sensorycznej, to u dzieci występują najczęściej:
- obniżona lub wzmożona aktywność na zewnętrzne bodźce,
- brak skupienia na realizowanych zadaniach,
- obniżony poziom koordynacji ruchowej,
- opóźniony rozwój mowy,
- brak aktywności ruchowej odpowiedniej dla wieku dziecka,
- trudności w utrzymaniu poprawnego zachowania.
Wszelkiego rodzaju dysfunkcje mogą mieć podłoże psychologiczne lub fizyczne. Warto zaznaczyć, że sprzęt do integracji sensorycznej pozwala na skuteczne zredukowanie wielu problemów wynikających z zaburzeń integracji sensomotorycznej.
Poniżej znajdą Państwo kilka istotnych objawów - których nigdy nie należy bagatelizować - sugerujących, by czym prędzej zainwestować w pomoce do integracji sensorycznej.
Na edukację i terapię sensoryczną warto postawić wtedy, kiedy dziecko:
- jest niespokojne, płaczliwe i ma problemy z zasypianiem,
- źle toleruje wykonywanie codziennych czynności pielęgnacyjnych i higienicznych,
- ma problemy z samodzielnym ubieraniem się, myciem zębów i sznurowaniem butów,
- podczas dłuższego siedzenia ma problemy z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej,
- jest impulsywne i nadruchliwe,
- bywa uparte i negatywnie nastawione,
- sprawia wrażenie wiecznie zmęczonego i słabego w trakcie wykonywania aktywności fizycznych.
Terapia sensoryczna a leczenie zaburzeń - na czym to polega?
Terapia sensoryczna to pewien rodzaj rehabilitacji, którą wykorzystuje się w celu poprawy funkcjonowania układu integracji sensorycznej u dzieci. Zaburzenia tego typu mogą skutecznie leczyć kompleksowe terapie, w których wykorzystuje się różne pomoce i zabawki do integracji sensorycznej. Rehabilitacja wspomagająca rozwój dziecka polega na realizowaniu zabaw oraz ćwiczeń, które umożliwiają mu zrozumienie tego, jak powinno radzić sobie z zewnętrznymi bodźcami zmysłowymi, takimi jak hałas, światło, dotyk i smak. Co więcej, terapia sensoryczna obejmuje także wykorzystanie specjalistycznego sprzętu do integracji sensorycznej, takich jak huśtawki, kołyski, tunele, trampoliny oraz tablice sensoryczne i manipulacyjne.
Integracja sensoryczna - terapia dla dzieci. Czy przynosi efekty?
Jeśli zainwestują Państwo w zestaw do integracji sensorycznej do placówki edukacyjnej, dziecko będzie w stanie naprawdę szybko zrozumieć zasadę oddziaływania bodźców na organizm, a także nauczy się radzenia sobie z emocjami. Warto dodać, że integracja sensomotoryczna polega na nauczaniu dziecka przez dłuższy czas, na przystosowaniu go do odbierania bodźców ze świata zewnętrznego, a także wykonywaniu jednej czynności przez dłuższy czas - przy maksymalnym skupieniu uwagi.
W kwestii podsumowania: zaburzenia motoryczne i czuciowe u dzieci można skutecznie zniwelować poprzez terapię sensoryczną, która wykorzystuje zabawki, sprzęty oraz wiedzę wykwalifikowanych specjalistów w zakresie wykorzystania pomocy integracji sensorycznej.
Warto mieć też na uwadze, że zajęcia z terapii sensorycznej nie mogą być zbyt częste oraz trwać zbyt długo. Najlepiej wykonywać je raz, dwa razy w tygodniu. Zajęcia powinny trwać maksymalnie do kilkudziesięciu minut.
W przypadku placówek edukacyjnych mogą Państwo przejrzeć naszą ofertę online i zamówić najlepsze na rynku pomoce do integracji sensorycznej, które skutecznie wspomagają rozwój dziecka. To przede wszystkim specjalistyczne zabawki, sprzęty oraz tablice sensoryczne, które umożliwiają przystosowanie dziecka do poprawnego odbierania zewnętrznych bodźców.