Koncepcja wczesnego nauczania matematyki „W krainie liczb“ sięga po pomysły z przeszłości, systematyzuje je i poszerza. W Krainie Liczb każda liczba (1-10) otrzymuje stałe miejsce zamieszkania (koło, elipsa, trójkąt, czworokąt, ... , dziesięciokąt), a w postaci liczbowej kukiełki lub liczbowego zwierzątka – swój charakter i niepowtarzalną tożsamość.
Kreatywne zabawki dla dzieci można dostosować zarówno do ich wieku, etapu rozwoju, jak i zainteresowań.
Maria Montessori była lekarką i pedagożką, której życiowe motto brzmiało: „Dziecko nie jest wazą, którą napełniamy, lecz źródłem, któremu pozwalamy wytrysnąć” i ściśle kierowała się tą zasadą w codziennej pracy.
Sprawność motoryczna dziecka rozwija się przez długi czas. Motoryka mała dotyczy różnych precyzyjnych czynności wykonywanych przy pomocy dłoni i palców.
Długofalowy proces nauki pisania jest znacznie trudniejszy, aniżeli opanowanie umiejętności czytania. Przede wszystkim dotyczy sprawności manualnych.
Dzieci pomiędzy 2 a 3 rokiem życia to prawdziwe wulkany energii. Coraz bardziej zwinne i panujące nad koordynacją ruchową, potrafią także znacznie lepiej wyrażać swoje potrzeby za pomocą słów układanych w poprawnie zbudowane zdania.
Wiek od 4 do 5 lat to wczesne dzieciństwo, kiedy maluchy uczą się kontrolować siebie, swoje ruchy i mowę, poznają otoczenie w tym przedmioty codziennego użytku i ich przeznaczenie.
Pierwsze najbardziej wyczekiwane sylaby, jakie słychać z ust dzieci to oczywiście „ma” i „ta”. A jak wykorzystać ten naturalny sposób dzielenia słów w nauce czytania?
Nazwa „kodeks przedszkolaka” to jedno z pierwszych sformułowań, które wprowadza maluchy w świat obowiązków i staje się przekroczeniem granicy nowego dla nich obszaru edukacji.
Nauka zegara sprawia dzieciom niemałe trudności. Z tego względu od najmłodszych lat warto wprowadzać dziecko w świat czasu.
Zarówno program edukacyjny w zerówce, jak i klasach I-III jest bardzo obszerny. Wiele wiedzy z uwagi na szybkie tempo pracy należy utrwalać z dzieckiem w domu, na przykład znajomość dni tygodnia.
Według uczniów tabliczka dzielenia jest zdecydowanie trudniejsza do nauczenia się niż tabliczka mnożenia. Z tego względu już z najmłodszymi dziećmi, które jeszcze nie uczęszczają do szkoły, warto ćwiczyć mnożenie i dzielenie.